Co to jest eSeminarium?

eSeminarium (rozwinięta forma webinarium): to jedno ze skuteczniejszych narzędzi generowania kontaktów biznesowych (leadów B2B).

 

Formuła łącząca w sobie:

  • działania promocyjne, wizerunkowe i edukacyjne
  • prezentacje produktowe i problemowe: na żywo lub w formie nagrania emitowanego „z taśmy"
  • możliwość wchodzenia w interakcję z uczestnikami spotkania w czasie rzeczywistym (chat): prowokowanie dyskusji, wymiana poglądów, zbijanie obiekcji
  • tworzenie szans sprzedażowych

 

Krótko mówiąc, to format gwarantujący dwustronną komunikację bez względu na lokalizację geograficzną.

Inny wymiar marketingu

PROWADZISZ DIALOG

Wchodzisz w interakcję z użytkownikami w czasie rzeczywistym, dzięki czemu masz szansę poznać punkt widzenia swojego klienta.

TWORZYSZ AUTORYTET

Przyciągasz uwagę widza, dostarczasz informacje, zbijasz obiekcje, edukujesz. W ten sposób budujesz swoją pozycję!

GENERUJESZ ZASIĘG

Docierasz do szerokiego grona użytkowników,
a jedynym realnym ograniczeniem może być bariera językowa lub brak Internetu.

BUDUJESZ ZAUFANIE

Kreujesz świadomość i wizerunek marki w umysłach uczestników. Tworzysz prawdziwe relacje z prawdziwymi ludźmi.

SKUTECZNIE PROMUJESZ

Korzystasz z nowoczesnych form i nie promujesz wszystkiego wszystkim. Dokładnie określasz grupę celową i tylko z nią pracujesz.

ZDOBYWASZ LEADY

Osoby aktywnie biorące udział w webinarium to Twoi potencjalni klienci. Ich zaangażowanie
i poświęcony czas potwierdzają tę tezę.

Jesteś zainteresowany realizacją eSeminarium?

Skontaktuj się z nami

Czym się zajmujemy?

Oferujemy pełną obsługę projektów:

  • począwszy od opracowania strategii działania, wsparcia merytorycznego w przygotowaniu odpowiedniej tematyki i materiałów eSeminarium
  • poprzez promocję wydarzenia i rekrutację odpowiednich uczestników
  • skończywszy na profesjonalnej realizacji programu, transmisji ze studia IDG TV, moderowaniu dyskusji na chacie, późniejszym montażu i udostępnieniu zapisu w formie VOD

Co nas wyróżnia?

  • profesjonalne studio nagraniowe w siedzibie firmy
  • redakcyjne wsparcie merytoryczne
  • dotarcie do precyzyjnie określonej grupy docelowej
  • gwarantowana liczba uczestników
  • możliwość transmisji w jakości HD
  • moderowany czat na żywo
  • możliwość prowadzenia prezentacji z poziomu wielu urządzeń (laptop, telefon komórkowy, tablet, itp.)
  • możliwość przeprowadzenia eSeminarium w formie programu telewizyjnego (rozmowa z gośćmi)
  • follow-up dla klienta (statystyki oglądalności, rekomendacje, wskazówki na przyszłość)

OFERTA

IDG

eSeminarium

BASIC STANDARD PREMIUM
Opracowanie strategii działania, opracowanie materiałów V V V
Przeprowadzenie rekrutacji uczestników V V V
Realizacja eSeminarium V z gwarancją 60 uczestników eSeminarium
podczas transmisji "na żywo"
z gwarancją 100 uczestników eSeminarium
podczas transmisji "na żywo"
Montaż i udostępnienie zapisu eSeminarium V V V
Leady* X 60 leadów spośród wszystkich zarejestrowanych osób 100 leadów spośród wszystkich zarejestrowanych osób

* Możliwy zakup dodatkowych leadów wygenerowanych w czasie emisji eSeminarium lub z pobrań VOD

 

Ceny uzależnione są od zakresu wybranego pakietu.

Napisz lub zadzwoń, a przygotujemy propozycję dla Ciebie.

Skontaktuj się z nami

Dlaczego warto nam zaufać?

Na rynku polskim zdobywamy doświadczenie od ponad 25 lat. Skutecznie realizujemy kampanie promujące rozwiązania IT, tworzymy merytoryczne treści technologiczne, budujemy marki w świadomości odbiorców, docieramy do użytkowników, edukujemy rynek, nawiązujemy relacje i zbieramy insighty.

 

Dysponujemy bazą ponad 87 tysięcy specjalistów, menedżerów oraz decydentów IT, którą pozyskujemy i na bieżąco uaktualniamy dzięki aktywnościom prowadzonym przez nasz zespół. Corocznie:

  • 11 dużych konferencji, kilkanaście spotkań Klubu CIO
  • już ponad 100 webinarów, kilkaset nagrań VOD i transmisji online
  • ponad 30 regularnych publikacji - magazynów Computerworld, PCWorld, CEO, branżowych raportów
  • 5 serwisów internetowych docierających do blisko 3 milionów użytkowników

 

W obszarze eSeminariów mamy na swoim koncie:

0

lat doświadczenia

0

zrealizowanych projektów

0

zrekrutowanych uczestników

Poznaj IDG

Zaufali nam m.in.

 

logo

Dowiedz się więcej

Lekcja #3 - Webinaria w B2B

Zobacz

Czy webinaria są dla Ciebie?

Zobacz

Planowanie efektywnego webinaru

Zobacz

FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Czym różni się webinarium od transmisji live na Facebooku czy YouTube?

Od strony samej prezentacji - niczym. Wszystkie trzy formaty nadają się do przeprowadzenia transmisji live, dają możliwość pokazywania slajdów prezentacji, puszczania filmów czy pracy z wieloma kamerami. Zasadniczą różnicą jest dostępność transmisji. Facebook i YouTube pozwalają na łatwe dotarcie do osób, które obserwują nasze kanały czy fanpage, jednak poza podstawowymi danymi statystycznymi i ogólną liczbą oglądających nie dają dodatkowych informacji na temat naszych widzów. W przypadku webinariów wymagane jest przeprowadzenie wcześniejszej rekrutacji, uczestnik musi wypełnić formularz zgłoszeniowy lub założyć konto w naszym serwisie. Jest to pewne utrudnienie, ale pozwala nam na zdobycie pełnych informacji o naszych widzach i - co zazwyczaj ma miejsce - zdobycie zgód na późniejsze działania marketingowe z wykorzystaniem mailingów czy telefonu.

Kiedy najlepiej zorganizować webinarium?

Webinarium najlepiej organizować między 10:00 - 12:00 we wtorki, środy lub czwartki. Są to godziny najczęściej wskazywane w raportach branżowych (np. On24 Webinar Benchmarks Report) i całkowicie pokrywają się z naszym własnym doświadczeniem w organizacji tego typu wydarzeń.

Ile powinna trwać prezentacja?

Średni czas jaki widzowie spędzają oglądając webinarium to aż 56 min. Tyle mówią statystyki, a jak wygląda to w rzeczywistości? Wszystko zależy od atrakcyjności samej prezentacji. Z jednej strony w przypadku webinariów transmisje krótsze niż 30 min są traktowane jako “niewystarczające”, z drugiej strony niezależnie od atrakcyjności formy i treści mniej więcej po godzinie następuje coraz szybszy “odpływ” oglądających. Naszym prelegentom zalecamy przygotowanie mniej więcej 45 min prezentacji i założenie około 10-15min na sesję pytań i odpowiedzi.

Na ile wcześniej, przed transmisją, pojawić się w studio?

Kluczowa w przypadku webinariów jest punktualność, dlatego staramy się mieć wszystko przygotowane 15 min przed startem transmisji, a to wymaga pojawienia się w studio mniej więcej 40-45 min przed rozpoczęciem webinarium. Wychodzimy z założenia, że lepiej wszystko sprawdzić, przedyskutować i mieć jeszcze czas na kawę, niż ustawiać wszystko na ostatnią chwilę i ryzykować, że coś w trakcie nie zadziała.

Nad czym, poza prezentacją, będę musiał zapanować podczas eSeminarium?

Ty zajmujesz się tylko prezentacją! Nasze studio i cały system webinaryjny jest tak przygotowany, żeby z prelegenta całkowicie zdjąć obsługę i realizację webinarium. Przyjdź ze swoim laptopem, podłączymy go do naszego systemu i jedyne na czym musisz się skupić to przerzucanie i prezentacja slajdów. Możesz ewentualnie pokazać coś na swoim ekranie: strony www, filmy, aplikacje. Całą realizacją (obrazem i dźwiękiem) zajmuje się nasza ekipa.

W jaki sposób będą przełączane slajdy?

Zazwyczaj prelegenci prezentują slajdy ze swoich laptopów, a nasz system przechwytuje to co mają aktualnie na ekranie swoich komputerów. Przełączanie slajdów czy też pokazywanie innych elementów pulpitu odbywa się dokładnie w taki sam sposób, jak w przypadku klasycznych prezentacji na warsztatach czy konferencjach.

W jakim formacie powinna być przygotowana prezentacja?

W tzn “panoramicznym” czyli w proporcjach 16:9. Slajd w takim formacie wypełnia dokładnie cały ekran, który widzą uczestnicy webinarium. Istnieje oczywiście możliwość techniczna wyświetlania slajdów “kwadratowych” w formacie 4:3, ale wówczas z boku dodawane są czarne paski (tzw. kaszety) i obraz nie wygląda tak profesjonalnie jak w przypadku 16:9.

Czy mogę użyć tzw. Trybu Prezentera w Powerpoint?

Tak - jak najbardziej.

Co mogę pokazać poza prezentacją?

W zasadzie wszystko! Po pierwsze - nasz system przechwytuje w czasie rzeczywistym to co masz widoczne na ekranie laptopa - może to być slajd prezentacji, ale może być również strona internetowa, aplikacja webowa czy nawet film. Co więcej - jeśli potrzebujesz pokazać fizycznie jakieś urządzenie czy przedmiot również jest taka możliwość - uprzedź nas o tym przynajmniej dzień wcześniej, wówczas przygotujemy dodatkową kamerę, która pokaże to, co przyniesiesz ze sobą.

Gdzie będę widzieć pytania zadawane na czacie i jak mogę na nie odpowiedzieć?

Będziesz miał przed sobą duży ekran, na którym będą wyświetlane pytania i komentarze osób biorących udział w czacie. W razie potrzeby możemy Ci wyświetlać również aktualną godzinę, czas prezentacji lub informacje, których będziesz potrzebować.

Co mogę wstawić jako obraz w tle?

W naszym studio korzystamy z tzw. Greenscreena - tło, które znajduje się za prelegentem (domyślnie jest to panorama Warszawy) jest dodawane cyfrowo, a to oznacza, że możemy tam wstawić dowolną grafikę. Oczywiście nie każde zdjęcie dobrze wygląda, ale możesz przesłać nam kilka swoich propozycji, a my odeślemy do Ciebie podgląd tego, jak Twoje tło będzie się prezentować podczas transmisji.

Zapraszamy do współpracy

IDG POLAND S.A.:

Budynek Spektrum Tower
ul. Twarda 18, 00-105 Warszawa

Włodzimierz Duszyk

Telefon:

+48 662 287 870

Pracujemy:

Pon. - Pt. 9.00-17.00